středa 5. listopadu 2014

Jak vybrat stavební firmu

Stavba i rekonstrukce nemovitosti jsou finančně náročné investice. Vynaložené prostředy ovšem nemusí odpovídat očekávanému výsledku. Jak se vyhnout amatérským řemeslníkům?


Stáří a kvalita firmy

Čas vše prověří.  Méně kvalitní firmy vlivem různých selhání velmi brzo končí. Slibuje se snadno, ale realizace slibů již tak snadná není. Při výběru vhodné stavební firmy se tedy neorientujeme jen dle ceny, ale také dle historie firmy. Jak dlouho již firma působí? Má za sebou úspěšné realizace? Určitým indikátorem je i frekvence změny názvu firmy. Změnila firma během doby své působnosti jméno? Kolikrát ho změnila?  Mnoho zajímavých informací zjistíme například na portálu Justice.cz, nebo v systému Ares.

Reference

Asi nejosvědčenější zárukou kvality je osobní doporučení. Tento princip dobře funguje na vesnicích a malých městech, ale ve větším městě, kde se lidé tolik neznají, je někdy obtížné osobní doporučení získat. V takovém případě je dobré zkontrolovat reakce na internetu, zejména na sociálních sítích. Pro zavedené firmy není problém předložit fotodokumentaci již provedených zakázek, nebo předat kontakt na svého zcela jistě spokojeného zákazníka (na nespokojeného vám nikdo kontakt nedá). Některé firmy občas vytváří i fiktivní spokojené zákazníky na svých webových stránkách, fórech i sociálních sítích. Proto je vždy výhodné získat referenci od člověka, o jeho skutečné existenci a pravdomluvnosti jste přesvědčeni.   

Rozsah nabízených služeb

Reference a dobrá cena nejsou všechno. Potřebujete jen instalatéra, zedníka, topenáře, pokrývače podlah, nebo potřebujete všechny najednou? Rozsah nabízených služeb se tak stává dalším důležitým kritériem. Řemeslníky si sice lze objednávat individuálně, ale vznikají s tím dodatečné časové i finanční náklady, které nejsou na první pohled viditelné. Proto je výhodnější předat celou organizaci práce jedné firmě, které již má má všechny  potřebné řemeslníky.



4 komentáře:

  1. Mate pravdu, nejhorsi je vybrat rychle nejakou firmu a verit, ze to bude vsechno v poradku. Ja osobne jsem spatne zvolila firmu na plastova okna. Do ted resim reklamaci. Kdyz jsem porizovala posuvne dvere, tak jsem se radila se znamymi a na internetu dlouhou dobu a nakonec jsem zvolila firmu http://www.stavebni-pouzdro.cz a mohu jen doporucit. Vse od konzultace po praci bylo perfektni. Dobre pry vyberu je vyuzit ruzne diskuze a zkusenosti, protoze vetsinou se nejedna o male penize.

    OdpovědětVymazat
  2. Si myslim ze by se nemelo moc spechat pri reknonstrukci treba bytu pak clovek naseka spousty chyb a stoji to spousty penez.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem teda velkým zastáncem rekonstrukce svépomocí. Sám jsem dřív pracoval na stavbách, takže s tím mám bohaté zkušenosti a když jsme teď nedávno rekonstruovali náš dům, tak jsem se nakonec rozhodl si vše udělat sám. Celkem velká část rozpočtu padla samozřejmě na materiál a pronájem stavebních strojů, ale i tak si myslím, že jsem na tom dost ušetřil.

    OdpovědětVymazat
  4. Vůbec se mi na to po té rekonstrukci nechtějí dávat peníze, ale asi budu muset. Ta nová filtrace jezírek se prostě musí pořídit. Přitom jsem si chtěla koupit zájezd a odjet někam k moři, ale prostě ne. Myslela jsem si jak by mi to pomohlo, a mám určitě pravdu.

    OdpovědětVymazat